Værd at vide, når du skal med togbus

Hos GoCollective gør vi vores bedste for at vores kunder kan komme frem, selvom der er sporarbejde. Ofte kan vi nøjes med at køre efter en ændret køreplan med færre tog. Andre gange kan vi slet ikke køre tog, der hvor Banedanmark udfører sporarbejdet, og det betyder, at vi er nødt til at indsætte togbusser.

h3

Hvordan fungerer togbusser?

GoCollective indsætter togbusser, hvis toget ikke kører, f.eks. på grund af planlagt sporarbejde.

Det er ikke altid muligt for togbussen at holde lige foran stationen, derfor anbefaler vi, at man altid tjekker togbussens holdeplads her.

Ved planlagt sporarbejde har togbusserne et skilt med ’Togbus’ i forruden og stopper ved de samme stationer som toget.

Billetter og Rejsekort

Du skal bruge din togbillet eller dit Rejsekort, når du rejser med togbus.

  • Billetter er gyldige på samme måde som i toget.
  • Det er ikke muligt at købe billetter i togbussen.
  • Billetter køber du i RejseBillet eller i automaten på stationen.
  • Det er ikke muligt at reservere pladser i togbussen.
  • Rejsekort skal checkes ind på stationen, da det ikke er muligt at checke ind og ud i togbussen.
  • Husk først at checke ud med dit Rejsekort, når du er helt færdig med din rejse.

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor kan du finde hjælp og søge svar på de oftest stillede spørgsmål omkring togbusserne.

Vi tager forbehold for ændringer, da der kan opstå situationer, hvor der afviges fra ovenstående.

Hvor kan man se, om der er planlagt sporarbejde?

På GoCollectives hjemmeside under ’Planlagte trafikændringer’ informerer vi om planlagt sporarbejde, så snart det er muligt.

Rejseplanen kan du finde din rejse. Vi anbefaler altid, at man tjekker Rejseplanen for ændringer i køreplanen før man rejser.

Rejseplanen opdateres så hurtigt det er muligt med togbusser og opdaterede køreplaner.

Hvor kan man se, hvor togbussen holder?

På vores hjemmeside kan man finde en liste over GoCollectives stationer. Her kan man ved ændringer i køreplanen se, hvor togbussen holder.

Må man medbringe sin cykel?

Hvis pladsen tillader det, kan du medbringe din cykel i togbusser indsat af GoCollective. Dog må Christianiacykler, ladcykler og cykelanhængere ikke medbringes i togbussen.

Cykler placeres efter aftale med chaufføren i bussens bagagerum. Det er ikke muligt at have cyklen med ind i bussen.  Vær opmærksom på, at der er begrænset plads.

Er der ikke plads til at medtage cyklen på den ønskede afgang, kan man bruge sin billet til næste mulige afgang. Det er chaufføren, der afgør om der er plads til cyklen.

Der skal købes særskilt billet for cykler.

Obs: Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at medtage cykler i togbusser indsat af DSB.

Må man tage barnevogne og klapvogne med?

Barnevogne og klapvogne kan medtages gratis i togbussens bagagerum, i den udstrækning, der er plads. Det er chaufføren, der afgør om der er plads. Vær opmærksom på, at der er begrænset plads.

Må man tage løbehjul med?

Sammenklappede løbehjul kan medtages som bagage, hvis det ikke overstiger målene 115x60x30.
Løbehjul, der overstiger målene, skal der købes cykelbillet til. Dette gælder også el-løbehjul.

Sammenklappede løbehjul skal placeres på gulvet i togbussen, dog ikke i gangen, og de må ikke være til gene for andre passagerer.

Er der ikke plads til løbehjulet i togbussen, kan den ligge i bagagerummet.

Må hunde medtages i togbussen?

Hunde må medtages på samme vis i togbussen som i vores tog. Læs mere her.

Har du glemt noget i togbussen?

Hittegods fra togbussen afleveres til GoCollective og registreres hurtigst muligt. Har du glemt noget i togbussen, skal du derfor ikke kontakte busselskabet, men blot indsende din efterlysning ved at udfylde formularen på vores hjemmeside.
Læs mere og efterlys dit hittegods her.

h3

Fandt du, hvad du søgte?

Har du brug for hjælp? Eller har du spørgsmål eller input, så hører vi meget gerne fra dig.

Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe alle dage i tidsrummet 06.00-24.00.

Benyt vores kontaktformular eller ring på tlf. +45 7080 4444.

Skriv til os her