Hittegods
Læs herunder hvad du kan gøre, hvis du har glemt noget i et GoCollective tog.
Efterlys det du har glemt
Hvis du har mistet noget i GoCollectives tog, kan du efterlyse det her på siden.
Inkludér en præcis og uddybende beskrivelse af genstanden og evt. billeder, samt information om hvilket tog (strækning / tidspunkt), du kan have glemt den i.
Sådan håndteres hittegods
Alle glemte ting og sager, der bliver fundet i GoCollectives tog samles sammen og indleveres på vores Hittegodskontor i Silkeborg, hvor det bliver registreret i vores katalog.
Hvis vi har fundet din efterlyste ejendel, får du besked, så vi kan aftale afhentning eller forsendelse.
Der kan gå nogle dage fra en genstand bliver glemt, til den bliver indleveret og registreret på vores Hittegodskontor. Derfor kan du være heldig at din glemte ejendel dukker op senere, selv hvis vi ikke har kunnet finde den i vores katalog i første omgang.
Hvis vi senere hen finder din glemte ejendel, kontakter vi dig pr. telefon eller mail.
Vi opbevarer hittegods i op til 30 dage. Herefter bliver det afleveret til genbrug eller destrueret. Hittegods af en vis værdi, samt glemte punge, kortholdere, pas og personlige kort overdrages til politiet.
Har du glemt din cykel i toget, bliver den med det samme overdraget til politiet, som registrerer cyklen i deres hittegodssystem. Du skal derfor henvende dig til politiet, hvis du ønsker din cykel udleveret.
Afhentning af hittegods
Hvis vi har fundet din glemte ejendel, vil vi kontakte dig pr. mail eller telefonisk. Her får du valget mellem selv at afhente dine ejendele på vores hittegodskontor på Drewsensvej 1A, 8600 Silkeborg, eller at få det tilsendt med posten mod betaling for forsendelsesomkostningerne.
Vores åbningstider for afhentning af hittegods er:
- Mandag – fredag fra kl. 10-14
- Lørdag, søndag og helligdage er der lukket
- Uden for åbningstid, kun efter aftale.
Ofte stillede spørgsmål
Der kan godt gå nogle dage fra en genstand bliver glemt, til den dukker op på vores Hittegodskontor. Derfor kan din efterlyste ejendel godt dukke op, selv hvis vi ikke har kunnet finde den i vores katalog i første omgang.
Hvis din glemte ejendel bliver indleveret, kontakter vi dig pr. telefon eller mail.
Vær opmærksom på at der er nogle genstande, vi ikke registrerer, såsom ødelagte paraplyer eller fordærvelige madvarer.
Hittegods fra togbussen afleveres til GoCollective og registreres hurtigst muligt. Har du glemt noget i togbussen, skal du derfor ikke kontakte busselskabet, men blot indsende din efterlysning ved at udfylde formularen her.
Hvis du opdager at den genstand, du havde efterlyst, alligevel ikke er blevet glemt i toget, må du meget gerne kontakte os.
Det gør du ved at ringe til vores Kundeservice på 70 80 44 44.